A sportcsarnok porig égett. Budapest Sportcsarnok 1999.12.15. - a becsült kár 10 Milliárd Forint. Folyamatos tűz-, és füstjelző karbantartással elkerülhető lett volna a katasztrófa!

15 év tapasztalata

Tanulságos

Kikapcsolni is tudni kell...

A riasztórendszerek bekapcsolására nem csak a négy vagy hatszámjegyű felhasználói kód szolgálhat, hanem ennél egyszerűbb billentyűkombinációk is. DSC rendszereknél pl. , a “*0” kombinációval is élesíthetjük a rendszert. A dolog ilyen jellegű megoldása egyszerűsíti a rendszer bekapcsolását, ha egyébként hatszámjegyű kódot használunk, mert két gomb lenyomásával lényegesen gyorsabb a bekapcsolás, kevesebb a hibalehetőség.

Baj csak akkor van, ha a valaki úgy használja ezt a lehetőséget, hogy közben nincs tisztában a korlátaival. Egy ügyfelünk, pl. rászoktatta néhányéves kisgyerekét, hogy ha elmennek otthonról, bátran kapcsolja be ő a rendszert a fent említett billentyűkombinációval. Csak arra nem gondolt, hogy a gyerek ezt akkor is megcsinálja, amikor a kóddal egyébként nem rendelkező nagymamával megy el otthonról.

Így a bekapcsolás sikeres volt, a kikapcsoláshoz szükséges kódot viszont a Föld másik felén nyaraló, épp elérhetetlen szülőkön kívül senki nem tudta. Hazaérkezéskor se a gyerek, se a nagymama nem tudta kikapcsolni a rendszert, így nekünk kellett szétszedni, és újraprogramozni az egészet, hogy addig is nyugalom lehessen, míg a szülők hazaérnek.

Ha sajnáljuk a pénzt a karbantartásra

Ezt semmiképp se hanyagoljuk el!

Ilyen eset volt, amikor egy régi kedves ügyfél évekig élvezte riasztórendszerének hibamentes működését, és nem értette, miért lett volna neki szüksége karbantartásra.

Egyik nap felháborodva hívott, hogy üvölt a riasztója, miközben ő már a repülőtérre tart, és napokig nem lesz alkalmunk a rendszer javítására. Hazaérkezése után kiderült, hogy elutazás előtt áramtalanította az ingatlankomplexumot, megszűntetve ezzel együtt a riasztórendszer tápellátását is.

A karbantartás nélküli rendszer sokéves akkumulátorai pedig addig sem bírták a szünetmentesítést, míg kiért volna a reptérre.

Ha sajnáljuk a pénzt a 0-24 telefonos helpdesk-re

Ne bajlódjon vele, inkább hívjon, és megoldjuk

A riasztórendszerek legtöbbször csendben segítik a tulajdonosukat hónapokon, éveken keresztül, szükség esetén valós betörési kísérlet miatt, vagy teszt jelleggel bekapcsolva megszólalnak, de nagyon ritkán adódik velük probléma.

Az üzemzavarok azonban előszeretettel jelentkeznek a legrosszabbkor. Pl. az éjszaka közepén. 01:30 - a nyaralópark 20 házának csendjét a kültéri sziréna hangja verte fel. Az adott ügyfél kétségbeesésében darabokra szedte a rendszerét, kezdve a kezelő egységgel, folytatva az egyéb fontos - de a probléma megoldására egyáltalán nem alkalmas - egységekkel.

Ha szerződött partnerünk lett volna, csak felhív, és még éjjel kimegyünk, vagy eláruljuk neki a rendszer gyenge pontját, és a kapott instrukciók alapján 5 perc alatt saját erőből csendet teremt a környéken (és kiveszi a kültéri szirénából az akkumulátort).

Egyéb karbantartók munkájáról

Avagy madarat tolláról...

Kedvenc “konkurenciánk”, aki szerződéses viszonyban olyan állapotban tartotta egyik tízezer négyzetméter feletti ipari ügyfelének tűzjelző rendszerét, hogy a rendszer nem jelzett egy szolidabb robbanást követő tűzesetet.

Az ok egyszerű: az adott cégnek abban az időben épp sok új rendszert kellett telepítenie, és több, mint egy éve nem ért rá elvégezni a szükséges karbantartást a szóban forgó tűzjelző hálózaton.

Szerencsére az adott gyárba épp jókor, - az eset után néhány héttel - kopogtattunk be ajánlattételre. A vezetőség köszönte a lehetőséget, együttműködésünk azóta is töretlen.

Technikák találkozása

Nem mindig a riasztó a ludas

Telefont kaptunk: rossz a riasztórendszer, folyamatosan csipog a kezelő egység. A probléma megoldására tett telefonos próbálkozásaink egyike sem járt sikerrel, a megadott instrukciók alapján az ügyfél nem tudta kijeleztetni a hibát, de: “higgyük el, továbbra is folyamatosan csipog a kezelő”.

A helyszínre érkezve hibamentes riasztórendszer fogadott. A kezelőegység alatti asztalkán azonban kitartóan csipogott az üzlet pénztárgépe, így javaslatot tettünk ennek javítására...

Kamera javítás

Avagy a kapcsolati tőke fontossága

Kamerás rendszerünk üzemel egy észak-magyarországi nagyváros szórakozóhelyén. Működése elengedhetetlen a szórakozóhely működéséhez - egész egyszerűen, ha nem működik a kamera rendszer, nem nyithat ki a helyszín.

Szoftverfrissítést terveztünk, mert az újabb verzió jelentősen segítette volna a rendszer felhasználóbarát alkalmazását. A munkát megrendelői kérésre szombat reggelre időzítettük, mert ez az időpont zavarta legkevésbé a helyi üzletmenetet. De a szoftverfrissítés során a rendszer központi egysége megállt, és nem működött tovább.

Egyetlen lehetőségünk az esti nyitás biztosítására az volt, ha új eszközt szerzünk. A megfelelő kapcsolattal sikerült kinyittatnunk a nagykert, és amellett, hogy egyből javításba adtuk az eredeti eszközt, az eredeti felszereltségben biztosították a cseredarabot is. A nyitás egy órát csúszott ugyan, de nem maradt el.

Az ügyfél bizalma

Megtehetnék, de nem akarják

Első karbantartási szerződéseink egyikét, pusztán a bizalomra építettük.

Az ügyfél részéről egyetlen kitétel volt: ha olyan módon dokumentáljuk rendszerüket, hogy azzal lehetőséget teremtünk számukra a bármikor történő szabad szolgáltató váltásra, vagyis nem függnek majd tőlünk, akkor hajlandók aláírni a szerződést.

Azóta sem szolgáltattunk okot arra, hogy leváltsanak minket, mint karbantartójukat, de az elkészült dokumentációk alapján továbbra is bármikor megtehetnék.

Konkrét példa sürgősségi kiszállásra

Üzemleállás helyett

Ügyfelünk 12.000 Ft+Áfa havi átalánydíjat fizet tűzjelző rendszerének karbantartására, rendszere 5 éve hibamentesen üzemel.

Erősáramú betáp kábelük beázása miatt biatorbágyi telephelyük áram nélkül maradt. Félő volt, hogy az áramszünet napokig tart, amit a tűzjelző szünetmentesítése sem tud áthidalni.

Sürgősségi kiszállást kértek. 3 óra múlva szabályosan kikötött hangjelzőkkel nyugodtan végezték munkájukat annak biztos tudatában, hogy a szirénák nem fognak a legrosszabb pillanatban feleslegesen és kezelhetetlenül megszólalni.

Másnapra a helyzet normalizálódott. Ismét sürgősségi kiszállást igényeltek a normál állapotok helyreállítására. Számukra egy extra kiszállás 36.360 Ft+Áfa költséggel járt, a kettő összesen 72.720 Ft+Áfa volt, de ez össze sem hasonlítható azzal a veszteséggel, ami az esetleges leállásból érte volna a céget.

A puding próbája, ha megkóstolják

és megint megkóstolják, és megint, és megint, és megint...

Egyik legrégebbi ügyfelünknél gyakran (1-2 évente) változik a közvetlen kapcsolattartónk személye, már sokadik termelési igazgatójukkal tartjuk a kapcsolatot.

Mindegyikük komoly elánnal veti bele magát a helyi viszonyok rendezésébe, nem kímélve minket sem. És bekóstolnak. Rendszeresen, mindegyik. Ez miért van így? Az miért van úgy?

És eddig még mindegyikük belátta, hogy nem velünk kell kezdeni a rendrakást. Elvégezzük a szerződés szerinti feladatainkat, bizonyos helyzetekben még kicsit többet is, időben érkezünk, megoldjuk a kívánt feladatokat, nem számlázunk arcátlanul magas összegeket, de nem vállaljuk a felelősséget azokért a feladatokért, amik nem ránk tartoznak.

Mindezekből adódóan az első néhány hónap alatt szépen összecsiszolódunk, és a hátralévő 1-2 év után csendben várjuk az újabb termelési igazgató beiktatását...

Márkafüggetlenség

Avagy mindig van megoldás

Év végénél tartottunk, amikor hosszas huzavona és többéves csúszás után végéhez közeledett egy kivitelezés. Az épületgépészet, a nyílászárók, konyhai gépek, és nagyjából minden érték beépítése megtörtént.

A riasztórendszer eszközeinek felszerelésével már csak a festés elkészültére vártunk, így részünkről is ekkor vált aktuálissá az anyagrendelés, amit azonban jelentősen megnehezített a nagykerek év végi renyhe nyitva tartása, és a következő évi nyitásig pozitív irányba módosíthatatlan raktárkészlete.

A helyszínen a riasztórendszer üzembe helyezése elengedhetetlen volt az év végi leállás miatt, hiszen valaminek védenie kellett az év legkritikusabb két hetére a majdnem kész objektumot, mialatt senki nem dolgozik a helyszínen.

Az adott rendszerhez szükséges központi egység beszerezhetetlen volt - bár nem kuriózum, akkor, év végén már egyik nagykerben sem volt. A kábelezés egy utcahossznyi épületegyüttesben már készen volt, az eredeti eszközökre optimalizálva. Egyetlen lehetséges megoldásként más típusú eszközzel oldottuk meg a feladatot, ami ugyan a központi egység helyének alapvető megváltoztatását igényelte - vezetékhálózat végéről a közepére - de elkészültünk, és mindenki nyugodtan karácsonyozhatott.

Mire figyeljen

a karbantartási szerződés
megkötése előtt

Ügyfeleink mondták:

  • “Precízen átgondolt és a megrendelő igényeihez maximálisan igazodó tervek és kivitelezések. A garanciaidőn túl is azonnali segítségnyújtásban volt részünk. Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.”

    Ráti Kft. - Girán János

  • “A Safetytech Kft.-nek köszönhetően egy olyan biztonsági megfigyelőrendszer került kiépítésre telephelyünkön, mely több neves biztosítótársaság elismerését váltotta ki, s gond nélkül sikerült vagyonbiztosítást kötnünk.
    A tervezés és a kivitelezés során is maximális szaktudással és segítő szándékkal végezték feladatukat.”

    Ferrona Ház Kft. - Tolnai János

  • “A Safetytech munkatársai testesítik meg számomra az ideális szolgáltatót. Az általam elmondott problémára a megadott költségkereten belül megkeresik a megoldást.”

    Royale Sportegyesület elnöke

Megbeszélhetjük személyesen is:

Kovács János
műszaki igazgató

+ 36 30 331 34 51